Alla inlägg den 25 november 2009

Av Lisa - 25 november 2009 22:32

Skrattande Så var jag då äntligen hemma i kära Årsunda igen!!
Vaknade 3.50 imorse och sen var det tji att somna om. Packade i det sista, åt frukost och gick sen ner till taxin som väntade och skulle ta mig till Karlsruhe-Baden flygplats.
Resan gick i 150 knyck på Autobahn men chauffören tog inga onödiga risker utan körde säkert så jag var inte ett dugg orolig. Annars kör jag helst själv faktiskt. Den enda jag brukar känna mig säker med är Jörgen.

Kom i god tid till flygplatsen men sån är ju jag Flört Inte som dom i programmet Sthlm - Arlanda som klantade sig och inte kom med sitt plan till Portugal.

Jag var rejält skakig i kroppen när jag kom till min Gate. Kunde inte hålla i boken med vänster hand (den jag domnar i). På planet var vi bara två som satt i min tre-rad så vi hade gott om plats. Jag hade svårt att läsa idag det liksom flimrade men det kan bero på att jag var trött och slut kanske?
Sen satt jag och lyssnade på en tjej som pratade i ett från Tyskland till Skavsta. Drygt!! Och när det var ca 45 min kvar så började ett litet barn skrika och skrek i ett till vi landade och när jag gick ur planet var det det sista jag hörde.

Under de sista veckorna har jag känt en stor irritation mot höga ljud. Barnskrik hör till dem. Alltså jag är extra ljudkänslig och mår dåligt av alla ljud. Hör till sjukdomen säger de som vet.

När planet tog mark var jag bara tvungen att le. Jag var så oerhört glad och lycklig över att vara hemma. Skyndade in på toa och fick min väska som nr 3 och sen var det spurt ut till Jörgen och hundarna.

Jag var ju orolig att de inte skulle bli glada när de såg mig. Jag hade inte behövt oroa mig för de såg mig direkt och blev som tokiga. *varm i hjärtat*. Shakiro är ju den som visar mest men Qvittra hoppade och studsade också och ville pussa "Välkommen hem".
Efter hundarna fick Jörgen pussar och kramar förstås. Han hade svårt att tränga sig fram när hundarna studsade omkring.

Vi åkte och rastade hundarna och sen käkade vi innan vi åkte hem.
Lämnade hundarna och åkte sen in till S-viken för att ta ut medicinen jag behövde. Inga problem att få ut men de hade inte så mycket inne som jag behövde så jag fick en mindre dos och får hämta resten om nån dag.

När vi kom hem var det soffan som gällde och där har jag suttit nästan hela kvällen med avbrott för hundpromenad.

Allt jag gjort idag kan kanske inte tyckas vara så mycket. Men det har tagit på kroppen rejält. Jag har så ont och är så stel och trött. Så efter jag postat det här så blir det nanna kudde i MIN säng.

Det är ljuvligt att vara hemma igen!!!!

Dagens mående

37.9 i feber imorse
Svullna fingrar och domningar i vänster hand som vanligt
Ont under fotsulorna
Jätteont i ryggen idag
Stel och trött i kroppen
Darrig i kroppen och skakningar i vänster hand
Huvudvärk
Mer värk i leder och muskler. Mest i anklarna.

Natti natti
Lisa

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards