Alla inlägg den 7 november 2009

Av Lisa - 7 november 2009 16:39

Igårkväll bråkade lederna rejält med mig. Hade så infernaliskt ont i handlederna och fingrarna.

Har dock sovit rätt bra inatt men vaknade av att Pforzheims alla kyrkklockor drog igång före kl 7. Men hallå varför plingplonga en lördag den tiden. Visserligen har vi sett att byggjobbarna utanför vårt hus jobbar på lördagar men vanligt folk är väl lediga och vill sova.

Värken från igårkväll hade flyttat sig till ryggen, höften och ner i benen på morgonen och jag hade problem att ta mig ur sängen. När jag steg ner på fötterna så gjorde det infernaliskt ont under fotsulorna.

Trots det så kände jag mig i form efter jag duschat för en utflykt som vi halvtomhalvt planerade igår. Vi promenerade via gågatan förbi uttagsautomaterna för att se att jag fick ut pengar innan Jörgen åker hem. Gick som smort så nu har jag fyllt på i plånboken.
Sen fortsatte vi upp mot Pforzheim Hbf dvs järnvägsstationen och kollade tågpriser för t o r till Stuttgart. Köpte biljett och tåget kom ganska omgående.
Det är trevligt att åka tåg tycker jag. Speciellt på platser man inte varit.

I Stuttgart fanns det en hel del att se på och vi strosade omkring och hamnade efter en stund, när min kropp sa stopp, på en parkbänk där vi käkade lunch. Mysigt. Under tiden blåste man upp luftballonger i närheten och sände upp i skyn. Kom att tänka på min gamla idol från förr: Nena med 99 Luftballons. http://www.youtube.com/watch?v=jQYQTFudrqc
Sen ville jag åka hem igen eftersom jag inte orkade mer. Blev iallafall en liten utflykt på några timmar så man fick byta miljö lite. Pforzheim är ju liksom = sjuk för mig så Stuttgart blev = normalt på nåt sätt.


Fick sprängande huvudvärk på hemvägen så nu ska jag gå och vila en stund. Värken är dock bättre men jag är gräsligt stel istället.


Dagens mående
37.9 i feber

Gräslig värk i ryggen och benen
Ont ont under fotsulorna

Svullen i fingerlederna och domningar i vänster finger som vanligt
Huvudvärk
Stel i hela kroppen
Väldigt trött
Ont vid djupandning under höger revben


Ha en trevlig lördagkväll
Lisa


Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards