Alla inlägg den 2 november 2009

Av Lisa - 2 november 2009 17:56

Natten har gått bra = jag kräktes inte av Minocyclinet jag tog igår.

Fick ju i lördags två sorters tabletter jag skulle börja med i helgen.

Quensyl som ska tas 2ggr/dag samt Minocyclinet som ska tas 1ggr/dag


Idag började jag med IV-behandlingen. Doxycyclin som jag ska få 1ggr/dag. Fick 100 mg idag och det blir dubbel dos imorgon. Fixar kroppen det + tabletterna så får jag på onsdag IV 2ggr/dag med både Doxycyclin 200 mg + Metronidazol 500 mg + ovanstående tabletter + Arilin tablett 1ggr/dag. Det blir en hel del det!!
Hoppas verkligen både mage och lever fixar det så jag kan fortsätta då det är bästa kombinationen för mig enligt Dr Klemann.

Leverprover kommer tas 1ggr/vecka så han ser att den inte "säger upp sig".


Idag på kliniken så var vi hela 5 svenskar som fick behandling. Alla med snarika symptom men olika lång sjukdomstid. En ung tjej har varit sjuk i 10 år och blivit lika dåligt behandlad som mig i den svenska sjukvården. Det är fruktansvärt när man tänker på att halva hennes liv har gått till spillo pga svenska sjukvården. Eller brist på sjukvård snarare. Trevligt att få prata lite svenska också faktiskt!


När vi gick hem var jag rejält darrig på benen. Kanske av spänningen kanske en reaktion på IV. Man ska komma ihåg att när man får Doxyferm i tablettform (som är det som svenska läkare ordinerar i typ 14-20 dagar) så tar kroppen bara upp 20% av dessa. Av samma mängd IV tar kroppen upp 100% dvs "alles". Gissa då vilken form som funkar bäst? Flört


Jag har inte orkat nåt annat idag än behandlingen, promenaden fram och åter samt suttit korta stunder vid datorn. Mestadels har jag legat raklång läsandes en bra deckare. Vi stressar inte direkt ihjäl oss här känns det som. Blir lite "jobbigare" på onsdag om allt går enligt planerna när jag måste på behandling 2ggr/dag. Flört


Känns skönt att man är igång nu. Tiden går fortare också när man har ett "jobb" att gå till.
Nu ska vi käka lite och jag ska ta min medicin. Blogga lite i hundarnas blogg då jag fått livstecken hemifrån och lite bilder från dagis. Grät en skvätt förstås då mailet kom och jag fick se dem. Saknar dem oerhört mycket och längtar till jag får snusa i deras pälsar igen. Bara 22 dagar kvar!!


Dagens mående efter behandlingen
37.9 i feber
Yr
Darrig i kroppen

Svullen i fingerlederna

Domningar i vänster lillfinger och vänster arm upp till armbågen

Lite lätt illamående

Ont under revbenen på höger sida vid djupandning

Värk i lederna (mer än igår)
Huvudvärk
Ont under fotsulorna


Nu vankas det pizza

Over and out

Lisa


Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards