Alla inlägg den 12 november 2009

Av Lisa - 12 november 2009 17:05

Idag är det roligare att vara Lisa igen. Fick sova i princip hela natten. Behövde inte gå upp på toa och det är ett framsteg. Mådde också bara liiiite illa och det var sååå skönt. Huvudvärken var där men inte lika hemsk som igår. Kroppen känns också mycket bättre faktist även om den är stel och inte har så mycket kraft. Så är värsta värken borta åtminstone en stund.

Dock fick jag fruktansvärt ont i vänster arm när jag fick första dosen imorse. Från armbågen och ut i vänster hand. Typ fantomsmärtor-light om ni förstår Flört Där riktiga fantomsmärtor är när man typ bryter armen och såna smärtor. De andra i svenskgänget blev oroliga och ville ringa på sköterskan men nej nej man är väl en "Viking". Nåväl hiskeligt ont gjorde det men hör också till det "normala" i de här sammanhangen.

Fick prata med doktorn idag som ville skriva lite hur jag mådde. Bra var att jag mådde sämre. (tack för den!) dock var han bekymrad över febern som inte ger sig. Även om det inte är mycket (37.8-38.1 mot mitt normala 36.5) så är det ändå förhöjt vilket inte är bra.
Imorgon tas nya leverprover (och andra prover) för att ha koll på vad "innanmätet" i mig säger om det här. Dock känns det som att de proverna kommer vara helt ok.

Jag är såklart mycket trött om dagarna men är positiv idag när jag mår bättre. De 2 dagarna innan vill jag bara glömma så då gör vi det Må de aldrig komma åter.

Svenskgänget är det alltid lika roligt att träffa om dagarna och vi får skratta mycket mitt i eländet. Det är en brokig skara av både unga och gamla men vi är ju alla i samma sits även om symptomerna skiljer sig en del så är det mesta likt. Vi bestämde idag att försöka hålla kontakten.


Jörgen har därhemma också börjat jobba för min hemkomst och fortsatta behandling därhemma. Skönt att kunna lämna lite jobb till honom också. Han har själv varit till företagsläkaren idag och ska lämna borreliaprov. Hoppas verkligen inte han har det också. Och om han har det så kommer han under behandling fortare än mig och då kan han ju också bli fortare frisk isåfall.

Dagens mående
37.8 i feber
Illamående
Huvudvärk
Svullen i fingerlederna
Ont i vänster arm och finger (som fantomsmärtor som gick över efter ett tag)

Stel och trött i kroppen
Okoncentrerad och glömmer från ena sekunden till den andra vad jag nyss sagt (alltså värre än vanligt)

Nu ska jag ta en huvudvärkstablett och surfa lite en stund
Bara 13 dagar kvar nu!! Nedräkningen har börjat.

Ha en fin torsdagkväll
Lisa

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards