Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Nytt år ska bli ett friskt år har jag bestämt

Av Lisa - 1 januari 2010 19:16

Jag är härmed med i "våga vägra vara sjuk hela 2010" klubben och som en del av er som känner mig vet så är jag rätt envis av mig när jag vill. Jag har bestämt mig för att jag detta år om inte bli helt frisk så iallafall så frisk att det inte begränsar mitt liv som det gör nu. Jag bara vägrar ha det såhär resten av mitt liv.

Igår skulle vi så sköta behandlingen själva och glad i hågen (nåja) tog vi fram allt och skulle börja med att skölja rent igenom kanlyslangen som alltså satt kvar i mig sen gårdagen. Men tji fick vi. Det hade slaggat igen med blod och annat klägg så det gick inte. När Jörgen försökte spola med koksalt så gjordet det infernaliskt ont. Det var ju stopp och ju mer han tryckte på för att få bort "pluggen" ju ondare gjorde det.
Vis av tidigare erfarenhet när venen sprack och det gick på sidan om så slutade vi där. Klokt tycker jag då det ju är mina vener vi pratar om.

Istället tog vi bort kanylen. Gjorde rent och ringde "en vän". Dvs S's fru som kom och satte nålen i armvecket istället. Tur man har "syrror" som i sin tur är gifta med en "syrra". Praktiskt en sån här gång när S jobbade.
Väldigt duktig var h*n också att sticka och det var snabbt och smidigt gjort och kändes knappt.

Sen fick jag sitta mina 3 timmar med drippen-dropp och drippen-drapp. Hur kul som helst. Not!!! Jag har haft IV under ca 10 dagar och är rätt less redan. Men man kan iallafall läsa eller titta på TV under tiden och det är tur det. Sen får jag försöka psyka mig själv att jag INTE blir kissnödig också. Det däremot är inte det lättaste alla gånger. För som min Caddie vet så har jag en dålig festblåsa i vissa lägen.

Efter mina 3 timmar i "fångenskap" var det dags att fixa Nyårsmenyn. Vi åt så magen stod i fyra hörn. Om det var det ska jag hålla osagt men jag började må rejält dåligt efter några timmar. Blev yr och illamående. Tror nog det var en herx-reaktion för det brukar komma några timmar efter droppet. Får så infernaliskt ont i ryggen också samtidigt och det beror då INTE på vad jag äter.
Det ryggonda har hela tiden suttit på vänster sida men nu har det den senaste tiden flyttat sig till höger sida.

Idag har jag också mått illa och haft huvudvärk. Punktvärk i armarna som flyttat sig från vänster till höger till vänster igen.

Behövde fylla på med positiv energi idag så vi har varit på bio. Såg Luftslottet som sprängdes och den var verkligen bra. Man brukar bli besviken på filmer som baseras på böcker man läst men denna film var verkligen super. Gillar Stieg Larssons böcker jättemycket och det är för sorgligt att han inte lever mer och kan skriva fler böcker. Hoppas han sitter i sin himmel och ser vilken succé hans böcker och filmer gör över världen.

Orkade gå med Jörgen med hundarna när vi kom hem. Det snöar rejält här hos oss nu men är inte så kallt.

Nu har proppen dock gått ur mig och jag är såååå himla trött och slut. Ska äta lite mat och sen softa i soffan. Antar att det inte blir många sekunder innan jag somnar.

Ha det gott och God fortsättning på det nya året
Kram Lisa

 
 
Lena

Lena

2 januari 2010 20:08

Vi flyger med Norwegian = ))))

Kramisar Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

3 januari 2010 10:52

Vi har bokat flygstolar och sen hyr vi lägenhet av en vän = ))
Ska bli sååå skönt!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 4 juli 2011 23:26

Ser att denna sida "lever" vidare fast jag inte uppdaterar och att många hittar hit. Främst borreliasjuka. Då jag inte läser här så ofta så kan det dröja länge innan ni får svar vilket ju är synd. Så vill man ha tag i mig lite snabbare så föreslår ...

Av Lisa - 25 januari 2010 10:42

Jag gör som med hundarnas blogg.... jag byter ställe på min borreliablogg. All gammal info ligger dock kvar här om nån vill läsa men inga nya inlägg kommer att skrivas här.   Vill ni fortsätta följa min Borreliadagbok får ni istället gå vidare ...

Av Lisa - 22 januari 2010 00:00

Dagarna går sin gilla gång..... i.v. en ½ och så försöker jag sysselsätta mig så mycket jag orkar.Idag har vi städat bort adventsstjärnor och stakar samt gjort grovstädning under diskbänken. Usch så mycket onödigt vi hade där. Det mest onödiga var en...

Av Lisa - 20 januari 2010 22:11

Dagen idag har varit en ljudlig dag. Kanske inte till en början men på slutet. Men för att ta det från början.... .... imorse vid 10 tiden kom min ena "syrra" och satte nålen. Time for a i.v-coqtail i 30 min. Inget macklemang när vi drog ut nåle...

Av Lisa - 19 januari 2010 15:52

Igår fick jag först ett mail och sen ett telefonsamtal som berättade att en bekant lämnat jordelivet. Det kom lika plötsligt som oväntat även om jag visste att h*n var mycket sjuk. Jag kände inte A så jättemycket men h*n har gjort avtryck i mitt liv ...

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards