Alla inlägg den 9 november 2009

Av Lisa - 9 november 2009 16:54

Vaknade lite senare idag nämligen 5.30 Tjoho sovmorgon!!! Kunde inte somna om men vägrade gå upp annat än för att göra 1:an så jag låg kvar och läste lite.
Masade mig upp i 7 tiden och idag var det hårtvättsdag så jag fick äntra duschen.
Kom iväg lite senare än vanligt men var nog på kliniken mellan 8.30-9.00 ungefär.


Idag var det med förväntan jag gick till kliniken. Skulle ju få behandling med IV 2ggr idag.
Träffade på mina "kompisar" från Sverige så det blev en hel del svenskprat. Trevliga människor verkligen.
En kille som är här med sin morbror är så otroligt lik min f.d svärson K. Lika trevlig är han också. Glad

Gick direkt hem utan att passera Gå. Kikade på Ensam mamma söker innan jag stupade i säng. Ömsom läste ömsom låg i dvala och ömsom sov. Blev fruktansvärt trött men det hade jag blivit "varnad" för så jag var beredd.
Fick reaktion direkt på dagen med mer ont och en konstig känsla i böjlederna, främst fotlederna. Inte så det knakar i dem men en känsla av att jag inte styr dem längre.

Kl 15 var det dags igen för "Candy-time" som vi borreliapatienter hos Klemann så käckt kallar det. Flört
Träffade på kvinnan vi mötte förra veckan och som jag trodde hade åkt hem. Trevligt
N var också där och av honom fick jag ännu mer kunskap om den är sjukdomen.

De rackarns bakterierna är så smarta så att när man väl har borrelia så känner de av om man blir biten igen och då aktiveras de om de t ex sitter i en cell och "simmar" ut i blodomloppet så att de kan smitta fästingen som biter så att ännu fler "lyckliga" (not) kan bli smittade av denna "fantastiska" sjukdom.

Visst är de smarta!!!! Snacka om att vilja dela med sig!!! Fin egenskap i dessa dagar då många mest tänker på sig själva och bara ser om sitt eget hus. Eller?

Har varit och inhandlat lite Gulaschsoppa till kvällsmat. Idag orkar jag inte äta så mycket och definitivt inte laga till nåt. Saknar min man extra mycket då eftersom han står för matlagningen i vårt hem/hushåll Flört

Väntar på att han ska koppla upp sig på SKYPE så jag får prata med honom och hundarna!! Jippie!! Som jag har längtat efter det.

Dagens mående
37.8 i feber
Mer ont i alla leder och muskler
Svullen i fingrarna och jag har haft rejält ont idag i höger hands ringfinger och lillfinger.
Ingen styrsel i benen och fötterna så det är knepigt att gå
Huvudvärk lite värre än vanligt
Rejält yr

Nu ska jag surfa en stund innan "guben" kommer på SKYPE.

Tack än en gång alla ni som stöttar mig via mail, här i bloggen och på andra sätt. Ni är värdefulla för mig och jag blir varm i själen av er omtanke.
Kram på er
Lisa


Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards