Alla inlägg den 5 november 2009

Av Lisa - 5 november 2009 14:52

Har sovit ganska gott inatt men vaknade tidigt och behövde gå på toa. Svårt att somna om men lyckades tillslut alldeles innan klockan ringde. Att man alltid sover som bäst strax innan man ska gå upp?!! Flört
Kände mig rätt pigg på morgonen även om jag hade huvudvärk och mådde lite lite lätt illa.

Stel förstås i kroppen men som ganska pigg och klar i skallen ändå.
Kände så ända tills vi gått vägen till Dr Klemann och satt på kliniken. Då kom tröttheten från kroppen upp till huvudet också. Märklig känsla.


Fick mitt Doxycyclin och frågade sköterskan om hon kunde hjälpa mig och visa hur jag själv kan ta ut nålen när behandlingen är slut. Behöver ju veta sånt tills jag kommer hem. Får jag bara hjälp att sätta nålen kan jag sköta resten själv har jag tänkt. Kanske kan jag även en dag fixa i nålen själv. Knarkarna kan ju så då borde man väl kunna lära sig det?
Känner mig snart som en nåldyna faktiskt. Men varvar höger och vänster arm varje dag. Har förstått att man kan bli rätt öm i armvecket vad det lider och ju längre man har blivit stucken. Men den dagen den sorgen. Tur iallafall att jag inte är spruträdd. Undrar hur min käre make skulle fixa det här som är så spruträdd? FörvånadFlört


Träffade bara 2 av svenskarna idag men ändå trevligt att få prata lite svenska med dem. Vi sitter ju i samma båt så förståelsen och respekten är stor och ömsesidig.


Orkade gå in på affären Vicky på vägen hem. Jörgen inhandlade billiga skinnhandskar och skinnlivrem. Jag köpte inget utan väntade till en annan butik där de hade mitt samlarobjekt - fingerborgar. Inhandlade en som det står Pforzheim på. Har blivit en hel del fingerborgar genom åren och från alla resor.


Har sovit och vilat i några timmar nu. Men är totalt slut. Så någon eftermiddagspromenad blir det inte för min del idag. Kroppen säger ifrån.


Nu vankas middag som min käre make tillagat. Bävar för efter söndagen då jag ska sköta allt själv. Man blir rätt van vid att bli ompysslad vill jag lova. Glad


Dagens mående
37.7 i feber

Svullen i fingerlederna

Domningar i vänster lillfinger och hand

Mycket stel och ont i kroppen idag
Ont under fotsulorna (mest imorse)
Yr
Huvudvärk

Lätt illamående imorse

Trött och slut så in i bomben


Lisa

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards