Alla inlägg den 20 november 2009

Av Lisa - 20 november 2009 18:33

Hektisk dag idag. Anlände kliniken runt 9.15 och fick första "infusion" med Doxycyclin + Metronidazol. Direkt efter hade jag "date" med Dr Klemann och vi pratade om hur jag ska fortsätta hemma och han svarade på alla mina frågor. Jag kommer att göra ett uppehåll på 6 veckor med Metronidazol när jag kommer hem för att sen köra 10 dagar 6 veckor uppehåll 10 dagar osv osv. Doxycyclinet IV ska jag ha varje dag 5 dagar i veckan. Quensyl och Minocyclin tabletterna ska jag äta som förut bara med den skillnaden att jag ska öka Minocyclinet till dubbel dos per dag. Metrotabletterna ska jag ta när jag får Metro IV.

Hem en sväng för att äta och sen var det dags för infusion nr 2. Träffade på en ny svensk och hans dotter som ska vara här ett tag. Och idag var det sista dagen som R, A och Z var på kliniken. Trist. Men det är ju 4 svenskar kvar varav två som får behandling så jag klarar mig. Och imorgon kommer visst några fler. Jag har ju heller inte så många dagar kvar.

Samma hände idag som igår att jag reagerade på IV med hetta och "krig" i benen. Mest i vänster ben. När jag gick hem på mitten av dagen hettade det så i foten och under fotsulan att jag som domnade bort. Konstig känsla. Men ändå skönt att börja känna nåt.

Efter jag fått 2:a svängen med IV stannade jag kvar så att jag och Helga gick igenom vad jag ska köpa med mig hem och vad jag ska ta ut hemma. Fick alltså recept för både det som ska med hem direkt som räcker för några dagar och så det som jag sen kan handla hemma. Allt utom Minocyclinet går att köpa i Sverige och på Dr Klemanns recept.

Vi har också lagt till i mina papper att jag hade röda utslag som ett bälte över bröst, mage och under armhålorna 2005. Detta finns i mina journaler som jag ännu inte fått ut. Vi tittade i Klemanns bok och på min beskrivning tror han det är från borrelian. Han kommer skriva ett intyg som jag kan lämna till svenska läkarna på att jag måste vara sjukskriven under tiden jag får IV. Sen om de bryr sig om det återstår att se. Men han sa att det inte var någon idé att jag behandlar mig med IV och tabletter om jag inte samtidigt är sjukskriven så då är det ingenting att fundera på. Bara få läkarna att bli på samma linje då.

Dagens mående
37.8 i feber

Ont under fotsulorna
Ont i ryggen
Svullen i fingerlederna och domningar i vänster hands lillfinger + ringfinger
Stickningar, hetta och domningar i benen. Betydligt mer i vänster än höger.

Stickningar och värme i vänster arm nu efter IV nr 2
Huvudvärk
Stel och trött i kroppen


Ha en fin fredag
5 dagar kvar
Lisa


 

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards