Alla inlägg den 22 december 2009

Av Lisa - 22 december 2009 19:23

Jag erkänner utan omsvep att jag är beroende. Beroende av Bejeweled Blitz på Facebook. Orkar man inte göra så mycket mer än sitta vid datorn eller ligga och läsa så blir det att hitta nya sysselsättningar.

Vad är då inte "givande" att spela ett nonsensspel dagarna i ända?

Men idag kan inte ens Blitz göra att jag kan skingra rankarna och inte känna smärtan i benen. Jösses så jag herxar just nu. Hmmm vad blir det då när jag ska ha 1000ml av den andra sorten också? Och det är ju den som brukar göra så att det blir fullt krig i kroppen. Vojne vojne.

Idag kunde Jörgen kika på när S satte nålen. Ett steg framåt. Samt att min käre spruträdde man t o m kunde dra ut kanylen ur min arm sen när flaskan var tom. Det ni!!! Det kallar jag mod!   
Kan det vara så att han får möta sin rädsla varje dag nu och att den kanske kan gå över? Isåfall har ju min sjukdom fört något gott med sig   
Kanske kan det t o m bli så att det blir han som lär sig att fixa nålar/kanyler och kan "sköta min behandling" härhemma tillslut. Större under har skett så varför inte?

Idag har jag varit fruktansvärt trött och slut i kroppen. Gårdagens sociala tillställning ställde till det så. Men det visste jag och det var det dessutom värt. En dag med lite input av vitaminer behöver jag för att fixa det här mentalt. Har sagt det förut och säger det igen. Den som missunnar mig det borde sättas i tvångströja med blinkande lampa i synen och droppande kran i skallen samt honung insmetat i ansiktet och placerad i en myrstack. Förstår ni min andemening?   
Eller så kan den missunsamme få komma hit och byta med mig några veckor (hundar och man ingår ej).

Imorgon är det sista dagen för i.v sen är det 2 dagars paus så mina "syrror" får lite julledigt. Jag knaprar meducin under tiden och Minocyclinet banar ju vägen också för reaktioner i kroppen. Dock är jag vid det här laget bortom all räddning vad det gäller minnet tydligen. Jodå jag kommer ihåg vad jag heter, vart jag bor och att klä och tvätta mig varje dag. Men så mycket mer är det inte ibland. Jag minns t ex inte vad jag skrev längst upp här utan att scrolla upp och kika. Både närminnet och långtidsminnet är inte som förut. Därför så glömde jag ta Minocyclinet igår. Attans onödigt att slarva så. Måste komma ihåg det varje dag. En dags miss kanske inte gör sååå mycket men jag blir så less på mig själv.
Jag skriver upp varje dag och ser också vad jag skriver men ändå så missar jag. Får lov att bättra mig.

Nu ska mina värkande ben och jag gå till köket säger Qvittra. Har glömt ge mina hundar kvällsmat också   Jisses vad är det som händer (eller inte händer rättare sagt)? Vaför fungerar inte min hjärna som den ska längre. J-la borreliabakterier!!!! Blir så sint!!!

Nej govänner nu får jag se till att ge dem mat innan jag glömmer igen. Kanske peta i mig nåt själv också och softa framför TVn en stund

Dagens mående
37.9 i feber
Ont i ryggen
Värk (herx) i benen

Lätt illamående

Gräslig huvudvärk idag igen

Fryser konstant och sover med kläder på på natten nu.
Såååå trött och slut

Ha en fortsatt fin dan före dan före dopparedan

Kram Lisa

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards