Alla inlägg den 1 december 2009

Av Lisa - 1 december 2009 21:05

.... hos svenska läkare.


Idag ringde läkaren upp som jag ska träffa på torsdag. Han var infektionsläkare poängterade han och när jag försökte säga att det är borrelian som spökar så blev jag "nertagen" på jorden med att det minsann räckte med en Doxyfermkur så var man frisk sen.
Vad konstigt då sa jag ... jag har fått flera såna men blir inte bra utan bara sämre vad beror det på?
Och hur kommer det sig att de blodtester jag gjort med Westernblot visar på en aktiv borreliainfektion.
Kunde han inte svara på såklart utan sa att det var en gammal infektion. Jösses kan de verkligen sååååå lite de där infektionsläkarna.


Jag var tvungen berätta att jag genomgår en behandling som jag påbörjat i Tyskland. Fick ett litet "snäsigt" svar att då är du väl frisk nu då? Suck.....


Jörgen har laddat rejält inför torsdag då vi ska till samma läkare på personligt besök. Han har rätt mycket på fötterna nu eftersom han gör sin "egen forskning" på nätet efter kunskap, forskning osv som faktiskt finns om man bara öppnar ögonen ut i världen.
Vad de svenska läkarna gör kan man undra? Ska bli spännande att höra hur han kommer värja sig inför Jörgens alla påståenden som det faktiskt finns både forskning och belägg för från USA. Snart kan de inte blunda längre.


Huruvida det blir med min sjukskrivning eller ej återstår att se. Hur jag ska klara IV-behandling utan att vara det förstår jag inte. Men men jag tar en dag i taget.
Dock oroar jag mig mycket för det här med sjukskrivning vs jobb. Det ser ut som att jag får klara mig själv utan hjälp och det gör lite ont i hjärtat. Jag har jobbat sen jag var 16 år med avbrott för studier och barnafödsel. Dvs betalat skatt i många år. Varit kärnfrisk ända tills jag fick det här för några år sen. Och nu när jag behöver hjälpen finns där ingen att få. Man blir inte ens trodd utan viftas bort.


Dock var läkaren väldigt arg och irriterad på infektionskliniken som än en gång stoppat min remiss. Han ville inte säga vad där stod på telefon men det var tydligen så allvarligt att han tänker göra en anmälan till Socialstyrelsen och uppmanade mig att göra detsamma. Blir intressant att höra vad det är de sagt. Att jag är sinnessjuk kanske? Vojne vojne tvångströjan närmar sig.    


Jag blev iallafall uppmanad att komma in till VC för provtagning så han skulle ha något underlag att sjuskriva mig för. Vet ju av erfarenhet att mina prover alltid är bra så det lär inte finnas nåt underlag den vägen.
Dock är jag slut i kroppen och idag har jag varit mer än lovligt stel. Hade svårt att gå normalt från parkeringen till VC.


Dagens mående
38 i feber
Stel i kroppen

Domningar i vänster hands yttre fingrar

Huvudvärk
Yr

Ont i ryggen och nacken

Ont i lederna och svullen i fingerlederna.
Ledsen och orolig så jag har börjat få ont i magen med


Natti natti

Lisa

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards