Alla inlägg den 3 december 2009

Av Lisa - 3 december 2009 21:12

Jag hade oroat mig oerhört för dagens besök hos läkaren på VC. Han ringde ju i tisdags och jag anade en stark åsikt vad det gäller borreliainfektion och behandling. Så hoppet om förståelse och bra bemötande var inte särskilt stort.
Jag var trött och slut och kände att jag aldrig skulle orka argumentera för min sak. Dock var Jörgen rustad till tänderna med inhämtad kunskap och åsikter.

När vi klev in så kändes det till en början inte alls bra. Han var lika "hård" i sin argumentation till en början. Men....... (som Tony Irwing skulle ha sagt). Vartefter han pratade med oss och ju mer han insåg att vi är både pålästa, har koll på mitt mående (dessa dagliga dokumentationer här som jag gör), och efter att han har läst min journal (han hade lagt ner 4 timmar på den sa han) och kollat provsvar så vände han i sin argumentation och i sitt bemötande.

Han har t o m i mitt sjukintyg skrivit och förordat "avancerad kombinationsbehandling" dvs den behandling som Dr Klemann givit mig. Dock var han skeptisk till IV med Metronidazol men min käre make som har koll sa då att det troligen är så att Dr Klemann vill skona min mage och inte ge 3 så starka tabletter per dag. Även då vände han i sitt tänkande då han förstod att det faktiskt var en tanke bakom behandlingen. En tanke han själv inte såg först.

Han kommer göra en intern anmälan mot den klinik som nonchalerat mig och mitt mående och han var verkligen ARG. Han har skickat remiss för CT röntgen av skallen, ultraljudsröntgen av min mage och även en ny remiss till infektion.
Jag är sjukskriven t o m 15/1 i första hand och nu är det bara att hoppas att FK godkänner det också. Med dem vet man ju inte i dessa dagar. När de kan låta döende personer ställa sig till Arbetsförmedlingens förfogande undrar man ju vart mänskligheten tog vägen.

Så det som jag oroade mig så för och som gjorde att jag efter blev som en urvriden trasa pga anspänningen visade sig vara i onödan. Men hur ska man veta innan.... när man bara träffat puckon tidigare i princip.

Jag fick t o m hans privata e-mail adress för han ville jag skulle hålla kontakt och om jag hade frågor inte tveka att maila. Samt att han kommer tillbaka till mitt VC trots att han är stafettläkare. Så ska jag dit igen för min infektion så kommer jag se till att passa in det när han är där.

Nu är jag dödens trött men ändå glad.

Ett stort stort TACK och bamsekramar till min oerhört förstående man som stöttar mig och som sköter det mesta härhemma nuförtiden (Iofs har du ju skött mycket innan också). Utan dig hade jag nog inte orkat kämpa. Älskar dig så mycket och hoppas jag ska bli frisk snart så jag kan vara mer delaktig i allt härhemma. Ser ju att du själv är trött och slut och då får jag lite ont i magen.

Dagens mående
37.8 i feber
Yr

Ont i ryggen
Ont under fotsulorna
Stel i kroppen
Värk i lederna (mest från knäna och nedåt i båda benen)

Domningar i vänster hands yttre fingrar (det glömde jag säga till läkaren)
Huvudvärk

Snart dags att nanna kudde

Sov gott
Lisa

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards