Alla inlägg den 8 december 2009

Av Lisa - 8 december 2009 21:19

Idag kom den absolut sämsta julklapp man kan få. Ericsson Gävle varslar alla sina anställda och lägger ner sin fabrik.
Min man har jobbat där sen 1984 och har ett bra jobb där som chef. Så det är tungt nu när vi vet att han mister sitt jobb någon gång under 2010.
I vårt län är redan arbetslösheten mycket stor så även fast han sitter på en gedigen kompetens kan det bli svårt att hitta ett nytt jobb. Han "tävlar" ju mot alla de andra personerna i samma sits.

Ändå är vi mer lyckligt lottade än andra just nu. Vi bor i hus med en låg boendekostnad, vi har varandra, jag har fortfarande jobb även om jag just nu är sjukskriven, vi har inga hemmavarande barn längre och kan m a o flytta om det krävs. Vet flera där båda jobbar på Ericsson och där man sitter med höga lån på nya hus. För dem blir det en katastrof det här.

Man undrar ju hur ledningen för Ericsson har mage att komma med detta så nära jul. Förstöra för så många. De hade av empatiska själ och respekt för de här människorna kunnat vänta till efter jul kan jag tycka. Men de här människorna bryr sig inte om människan det är ett som är klart. Må de sova dåligt om nätterna framöver!!!

I och med det här känner jag en oerhörd press på mig att antingen bli frisk. Fort. Eller så får jag avbryta behandlingen. Det känns också tungt men kanske ett måste tyvärr. Jag hoppas jag hinner behandlas några månader iallafall och att det då blir en förbättring så jag kan komma tillbaka i full skala till mitt jobb sen.

Vet inte om dagens besked påverkat mitt mående men febern har stigit och jag är gräsligt trött och slut.

Dagens mående
38.0 i feber
Trött och slut i kroppen
Domningar i vänster hands yttre fingrar
Gräsligt ont i ryggen (mer på morgonen/förmiddagen)
Ont under fotsulorna

Stel i kroppen


Ha det gott därute
Lisa

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards