Alla inlägg den 19 december 2009

Av Lisa - 19 december 2009 16:29

Ja så var jag då igång igen med IV-behandlingen. Denna gång hemma och på egen hand, med hjälp förstås att sätta nålen.
Första försöket med nålen gick inte så bra. Men i höger arm bidde det bra på en gång.

Måste fixa stasband å det snaraste då livremmen inte var helt ulitmat kan jag tycka.

Nu har jag fått 100 ml Doxycyclin och har börjat med den orala medicinen också. Efter 5 dagar ska jag köra Metronidazolen också både oral och i.v I i.v.-form för att skona magen då Metro'n nog är en stark medicin som tär på magen. Läkaren reagerade på att jag skulle få den i i.v form men då vi förklarade att tanken bakom är att skona magen så förstod han att det inte var humbug.

Det känns skönt faktiskt att ha börjat igen då jag vet att det är det allra bästa för att bli väck bakterierna. Nu är det i.v i 30 dagar och sen kör jag Fuconazol i 28 dagar för att sen köra i.v igen. Så ska jag hålla på till alla mina symptom är borta. Hur lång tid det kan ta? Det kan man inte svara på. Allt mellan 6 mån - 60 mån har de som "min" läkare i Tyskland botat tagit på sig. Jag hoppas vara frisk inom 1 år iallafall.


Jag är så innerligt tacksam för att jag kan få den här hjälpen hemma. Dels för att den är absolut bäst enligt expertisen som kan det här och dels för att det blir billigast såklart. Att få i.v för borrelia i Sverige är dessutom svårt. Jag har en klinik i Stockholm där jag kan få det men då måste jag ju bo där i veckorna och det kostar att gå dit också.
Hemma kostar materialet och så den "lön" mina sjuksköterskor vill ha. Jag vet att de inte vill ha nåt men jag kommer kompensera dem för att de ställer upp för mig. Fattas bara.


Nu ska jag fortsätta med min "att handla till jul i matväg lista" och sen ska vi käka.

Måendet idag
37.6 i feber
Gräslig ryggvärk men bättre än igår
Värk i benen från knäna och nedåt

Huvudvärk
Stel och trött i kroppen

Ha en fin lördag därute

Kram Lisa

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards