Alla inlägg den 18 december 2009

Av Lisa - 18 december 2009 18:26

... känner jag mig nu. Helt sjukt slut. Skulle kunna somna stående känns det som.
Har varit och hämtat sonen i Västerås med alla hans datasaker och så ville han köpa julklappar till sin syster innan vi styrde hemåt. Vi passade på att äta också när vi var på köpcentret. Jag åt en bakpotatis med skagenröra som väl gick i. Ingen sensation direkt. Jag har ätit godare. Eric käkade wok.

När vi kom hem landade jag i soffan och nu ska vi äta Grekisk sallad med vitlöksbröd och softa i soffan. Nåt mer än så orkar jag inte idag.

Har vidtalat en av "mina" sjuksköterskor som kommer imorgon och sätter första IV behandlingen hemma. Spännande. Få se nu om jag minns exakt hur man gör med blandningen osv. Och att jag inte skär mig som sist på ampullen (den är av glas).
Trimbordet ska skuras och descinfiseras. På den ska sen läggas en rengjord vaxduk som också får en sväng med descinfiseringsmedlet.
Allt ska plockas fram tills A kommer och hjälper mig på eftermiddagen. Tror nog hon är mer nervös än mig ;) Jag är ju van det här och vet hur det ska gå till och så. Det vet nog hon också men samtidigt kan jag förstå om hon har sina funderingar.

Har iallafall fått veta via Borrelia- och TBE-föreningen att det inte finns någon bestämmelse inom svensk sjukvård att läkare/sjuksköterskor INTE får göra denna behandling. M a o ska en svensk läkare kunna skriva ut och ordinera den behandling jag får. Intressant att se när det kan bli verklighet.

Kroppen idag är matt, trött, stel och gör ont. Jag har mer ont i höger arm än förut. Jag har även värk i benen och har ont under fotsulorna. Domningarna i vänster hands yttre fingrar är tillbaks (har varit borta någon dag) Febern är nere på 37.7 idag men var uppe på 37.9 igår.
M a o så gör det ingen skillnad att jag slutat med Femanoret.


Ha en fin fredag
Kram Lisa

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards