Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

2009-10-10 -- 2009-10-12

Av Lisa - 12 oktober 2009 19:27

I Lördags skulle vår rasklubb ha träff i Stockholm. Jag hade sett fram emot den länge och var den som skulle hålla i lekar och aktiviteter. Inget stort utan lite småjobb före och så vara lekledare på dan.
Vi hade en supertrevlig dag med strålande väder och trevligt sällskap.
Dock visade det sig att dagens aktiviteter var fullt tillräckligt för att min kropp skulle säga ifrån.

När jag kom hem till min dotter för att sova över var det som att öppna en ventil. All ork "rann ut" ur den där ventilen och jag fick uppbringa mina sista krafter för att tillsammans med dottern rasta hundarna sista gången för dagen. Det var nästan otäckt hur trött och slut jag var. Kroppen värkte och jag hade inte en uns av energi kvar.


Bestämde mig väl redan där och då att något tävlande dagen efter skulle det nog inte bli. Men ville ändå en natts sömn avgöra. Dock var jag så slut på morgonen att jag snabbt konstaterade att om jag skulle orka en ny arbetsvecka fick jag allt åka raka vägen hem.

När jag kom hem landade jag i soffan och där somnade jag efter vi ätit mat jag och min son. Totalt slut.

Idag har det varit riktigt kämpigt på jobbet. Lederna har värkt, ben, armar, händer och fingrar har värkt. Jag är svullen i fingrarna och har så varit hela helgen. Svullen i vänster knä. Huvudvärk och är väldigt slut och matt.
Domnade i vänster lillfinger i helgen och det sitter i lite av och till. Lite oroande då jag av en "medsyster" fick veta att så började det på henne strax innan hon fick halvsidesförlamning pga borrelian.
Jag fick av henne veta så mycket intressant fakta och en massa tips inför min Tysklandsresa. Skönt att ha någon nära som jag kan få råd och stöd av. Hon bor bara ca 4 mil bort.

Nu på kvällen har jag haft mycket värk och känner mig totalt utmattad. Ingen ork för nåt mer än att bara äta, jobba och sova just nu. Trist. Febern har legat på 37.6 - 37.8 de här dagarna.

Over and out
Lisa

 
 
Ingen bild

Eva

13 oktober 2009 16:11

måste du pina dig till jobbet???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 4 juli 2011 23:26

Ser att denna sida "lever" vidare fast jag inte uppdaterar och att många hittar hit. Främst borreliasjuka. Då jag inte läser här så ofta så kan det dröja länge innan ni får svar vilket ju är synd. Så vill man ha tag i mig lite snabbare så föreslår ...

Av Lisa - 25 januari 2010 10:42

Jag gör som med hundarnas blogg.... jag byter ställe på min borreliablogg. All gammal info ligger dock kvar här om nån vill läsa men inga nya inlägg kommer att skrivas här.   Vill ni fortsätta följa min Borreliadagbok får ni istället gå vidare ...

Av Lisa - 22 januari 2010 00:00

Dagarna går sin gilla gång..... i.v. en ½ och så försöker jag sysselsätta mig så mycket jag orkar.Idag har vi städat bort adventsstjärnor och stakar samt gjort grovstädning under diskbänken. Usch så mycket onödigt vi hade där. Det mest onödiga var en...

Av Lisa - 20 januari 2010 22:11

Dagen idag har varit en ljudlig dag. Kanske inte till en början men på slutet. Men för att ta det från början.... .... imorse vid 10 tiden kom min ena "syrra" och satte nålen. Time for a i.v-coqtail i 30 min. Inget macklemang när vi drog ut nåle...

Av Lisa - 19 januari 2010 15:52

Igår fick jag först ett mail och sen ett telefonsamtal som berättade att en bekant lämnat jordelivet. Det kom lika plötsligt som oväntat även om jag visste att h*n var mycket sjuk. Jag kände inte A så jättemycket men h*n har gjort avtryck i mitt liv ...

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards