Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Lisa - 31 oktober 2009 17:50

Dagens mående
38.1 i feber ena stunden 37.4 senare och nu 37.7 igen

Stel i lederna

Svullen i fingerlederna

Domningar i vänster lillfinger

Ont under fotsulorna

Gräsligt ont i ryggen

Huvudvärk


Nu har jag precis kommit hem från besöket hos Dr Klemann. Det var ett 2 timmar långt besök som var mycket givande om man nu kan säga så i sammanhanget.

Han gav ett mycket seriöst intryck och ett enormt kunnande. Han förklarade så ingående för mig och Jörgen hur det fungerar och varför, med borreliabakterien. En sak är säker... ilskan mot svenska sjukvården blev ännu starkare efter samtalet med Dr Klemann.


Fick med mig 2 olika sorters medicin jag ska börja ta nu under helgen och på måndag startar IV-behandlingen. Lite lugnt första dagarna med 1ggr/dag kombinerat med 2 olika mediciner.
När han ser att jag tål det går vi på med IV 2ggr/dag samt ännu en till medicin.
Inser att det kommer kosta en hel del det här. Både härnere och hemma sen. Tur man är rik som ett troll Flört (NOT)!! Vi får väl sälja huset i värsta fall men så långt ska det väl inte behöva gå hoppas jag.


Kändes enormt skönt när vi gick därifrån. Skönt för att jag nu har på papper att jag har borrelia och att de tester man gjort i Köln visar på en aktiv infektion. Dvs den behandling jag fått i Sverige (4 Doxyfermkurer + 1 Kåvepeninkur) inte har hjälpt ett dugg trots att svenska läkare anser att 1 kur med Doxyferm är "enough" och att man sen är frisk. Här fanns en man som har en helt annan uppfattning och som stödjer sig på forskning som gjorts utifrån faktiska patienter och kombinationsbehandling.


Jag vet att det kommer bli tufft det här men jag känner mig trygg i "händerna" på Dr Klemann. Jag har också ett enormt stöd från min man som blev än mer intresserad av att lära sig mer och just i denna stund ligger och läser dokument jag tagit med mig som handlar om sjukdomen och behandlingen. Skönt att ha det stödet hemifrån. Det gör det lite lättare att uthärda det som komma skall.


Nu ska jag chatta lite mer med min dotter och sen vila lite.

Ha en fin lördagkväll

Kram Lisa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Påverkar snö och kyla dig fysiskt eller psykiskt?
 Ja jag får ont i någon del av kroppen
 Ja men bara att jag blir irriterad på eländet!
 Nej jag älskar snö och kyla!
 Nej men jag önskar det vore vår istället!
 Vinter? Är det vinter nu? Själv ligger jag i idé!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Borrelialänkar

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards